Orange County Choppers
Nieoficjalne Forum Orange County Choppers
Forum Orange County Choppers Strona Główna
->
Tuning
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Wybierz forum
Orange County Choppers
----------------
Motory
Ekipa
Galeria
Regulamin
Offtopic
----------------
Samochody
Wszyscy o Wszystkim
Powitalnia
Allegro
Kosz
Motorowery
----------------
Naprawy
Tuning
Nasze spręciki
Handel
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Bartek- Warka
Wysłany: Pon 8:25, 18 Wrz 2006
Temat postu:
mam prosbe niewiem jak mam ustawic dobrze gaznik w simsonie, mam zwykłego sima i naprawde niemoge ustawic tego gaznik mecze sie juz z nim jakies 3 tygodnie i nie daje rady. Nie chce tiuningowac swojego sima, prosze tylko o rade jak mam ustawic gaznik
lui
Wysłany: Wto 19:08, 07 Mar 2006
Temat postu: Tuning Mechaniczny
Dobrym sposobem zwiększenia mocy w Simsonie bez skrócenia żywotności silnika jest założenie wypełniaczy wału korbowego. Wypełniacze te powodują zmniejszenie szkodliwej objętości skrzyni korbowej, a co za tym idzie większe sprężanie wstępne mieszanki. Jeśli kiedykolwiek wymontujesz wał korbowy ze swojego Simsona to zobaczysz w jego przeciwwagach dwa okrągłe otwory. Należy w nie wcisnąć zaślepki wykonane z (jednolitego) naturalnego korka (taki jak kiedyś stosowano do wina – nie plastikowy). Zaślepki te powinny być węższe o ok.2 mm od przeciwwagi, aby można je było zaimpregnować z obu stron żywicą epoksydową. Korki impregnujemy żywicą w celu odizolowania ich od benzyny. Żywicę po zaschnięciu należy spolerować idealnie gładko, na równo z powierzchnią przeciwwag wału. Najpierw żywicę równamy grubym papierem potem coraz cieńszym aż końcowo polerujemy papierem o ziarnistości 2000. Przyrost mocy zależy od dokładności wykonania modernizacji.
W silniku simsona powinniśmy zająć się także tłokiem i cylindrem, a dokładniej to jego kanałami płuczącymi, dolotowym i wydechowym. Kanały te są z reguły chropowatym odlewem, który należy dokładnie wypolerować bardzo drobnym papierem ściernym (najpierw 600, 800 potem 1200 a końcowo polerujemy papierem 2000). Polerować należy prostopadle do kierunki przepływu mieszanki. Po wypolerowaniu wszystkich kanałów, zacznijmy poprawiać tłoka. Pracy przy tłoku niema zbyt dużo, należy starannie wypolerować jego wewnętrzną część. Wszystkie te czynności należy wykonać bardzo dokładnie. Powierzchnie po wypolerowaniu powinny przypominać lustro.
Do simsona S 51 można założyć cylinder o pojemności 60 cm i głowicę (cylindry takie produkowane są w Polsce, dzięki czemu nie są zbyt drogie ok. 70 zł.) co da silnikowi wyczuwalny wzrost mocy, ale szybkość pozostanie bez zmian. Można także dokonać wymiany cylindra na większy od modelu S70, przeróbka taka wymaga powiększenia otworu w bloku silnika do wymiaru 50 mm (średnica), niestety w warunkach domowych jest to bardzo trudne do wykonania, więc takie powiększanie najlepiej zlecić dobrej firmie ślusarskiej (cena ok. 40zł). Wymiana na cylinder o pojemności 70 cm to wzrost mocy z 3,7 KM do 5,6 KM. Silniki S50 i S70 różniły się od siebie jedynie średnicą cylindra, która dla silnika S 50 wynosi 38 mm., a dla silnika S 70 – 45 mm., różniły się jeszcze dyszami w gaźniku; simson 50 ma dyszę główną paliwa 70, a silnik simsona o pojemności 70 ma dyszę 72. Po przeróbce silnika na pojemność 70 cm³ musimy zastosować ustawienie zapłonu takie jak w oryginalnym simsonie S70 tzn. kąt wyprzedzenia zapłonu ma wynosić 1,4 mm przed ZZ. Zmieniona jest także wielkość zębatki zdawczej. Simson o pojemności 50 cm³ oryginalnie ma zębatkę zdawczą (łańcuchowa przy silniku) o 15 zębach, po zwiększeniu pojemność na 70 cm³ musimy założyć zębatkę 16 zębową, a jeśli jeździmy bez pasażera możemy pokusić się nawet na 17 zębową. Po wymianie zębatki na większą musimy pamiętać, że wskazania licznika będą błędne. Pamiętajmy o tym, że przy każdym rozmontowaniu i ponownym złożeniu silnika należy zastosować nowe uszczelki i uszczelniacze (simeringi), przy zakładaniu nowego większego cylindra trzeba pamiętać żeby łożyska wału korbowego były w dobrym stanie (najlepiej założyć nowe), sprawdzić stan wału korbowego (także nie może wykazywać luzów).
Kolejne zwiększenie mocy silnika o 10 do 15 % uzyskać można po zamontowaniu specjalnego układu wydechowego z komorą rozprężną. Nie chodzi \tutaj o taki tłumik polski za 75zł tylko o włoski tłumik Leo Vince za ok. 360zł
Możemy dokupuić do Simsona skrzynię biegów 5-cio lub 6-cio biegową. Koszt od 400 do 500zł
Trochę mocy daje oryginalny niemiecki gaźnik BING17 (ale tylko orginalny) cena ok. 300zł (sam mam taki)
Można przetoczyć gardziel gaźnika oryginalnego na 17,5mm. Należy pamiętać, że przy tym trzeba także powiększyc wlot paliwa w cylindrze także na 17.5mm
Moc daje także gaźnik Amal. Niestety możemy go kupić tylko w Niemczech za ok. 49euro
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001-2003 phpBB Group
Theme created by
Vjacheslav Trushkin
Regulamin