lui |
Początkujący |
|
|
Dołączył: 07 Mar 2006 |
Posty: 22 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Tarnów |
|
|
|
|
|
|
Pasja Jazdy
To, co działa na nasze zmysły, pozostawia trwałe wrażenie. Czy jest lepszy powód, aby jeździć BMW Z4? To otwarte, dwumiejscowe auto ma niepowtarzalny wygląd, doskonale się prowadzi, jest idealnie wykończone i szybkie jak błyskawica. Na ten fascynujący samochód zareagują wszystkie Twoje zmysły.
Stylistyka
Praktyczny: ręcznie składany dach (standard w modelu 2.5i). Jeszcze bardziej praktyczny: automatycznie składany dach, który można otworzyć i zamknąć w ok. 10 sekund jednym naciśnięciem przycisku (standard w modelu 3.0i). Stylowy przód: grill z chromowanym obramowaniem, światła przeciwmgielne wbudowane w zderzak i dostępne na życzenie reflektory ksenonowe nadają BMW Z4 dyskretnej elegancji. Czytelne wskaźniki, ergonomiczny kształt tablicy rozdzielczej i dostępny na życzenie wyświetlacz w formacie 16:9, wysuwający się z deski rozdzielczej po naciśnięciu przycisku, gwarantują funkcjonalność i przejrzystość. Montowane seryjnie fotele sportowe dla kierowcy i pasażera (na zdjęciu w czarnej skórze Oregon) z nisko umieszczonym siedziskiem gwarantują optymalne podparcie boczne w każdej sytuacji.
Napęd
BMW Z4 3.0i z sześciocylindrowym silnikiem o mocy 170 kW przyspiesza od 0 do 100 km/h w jedyne 5,9 sekundy. Jego młodszy brat Z4 2.5i z 141 kW potrzebuje na to zaledwie 7,0 sekund. System DME steruje i zarządza wszystkimi centralnymi funkcjami, takimi jak zapłon czy wtrysk, oraz licznymi funkcjami dodatkowymi, zapewniając w ten sposób doskonałą wydajność przy niskim zużyciu paliwa i niskim poziomie emisji. System ten zapewnia płynną regulację faz rozrządu układu dolotowego i wylotowego, odpowiednio do pozycji pedału gazu i prędkości obrotowej silnika. Dzięki temu przy niskich obrotach silnika możliwy jest potężny moment obrotowy, a przy wysokich obrotach - wysoka moc silnika. W trybie sportowym układ Driving Dynamic Control jeszcze silniej podkreśla sportowe właściwości BMW Z4. Urządzenia sterujące przełączają się na bardziej sportową charakterystykę jazdy, dzięki czemu silnik reaguje bardziej spontanicznie.
Układ jezdny
Radość z jazdy łączy się ściśle z łatwością prowadzenia. Dlatego BMW Z4 wyposażone jest w wiele innowacyjnych szczegółów, optymalizujących jego zachowanie na drodze: układ jezdny wykonany ze stopów lekkich, oś tylną z wahaczem centralnym, oś przednią z dwuprzegubową kolumną amortyzującą, równomierny rozkład masy na osie, elektroniczny system regulacji układu jezdnego (DSC) z aktywowanym na żądanie trybem trakcji i zależne od prędkości wspomaganie kierownicy, które wspólnie z elektrycznym układem kierowniczym gwarantuje czystą radość z jazdy.
Elektryczny, niezwykle precyzyjny układ kierowniczy optymalnie przenosi dużą moc BMW Z4 na drogę i redukuje do minimum wpływ czynników zewnętrznych. Dynamiczny układ kontroli trakcji umożliwia jeszcze bardziej sportowy styl jazdy, opóźniając elektroniczną ingerencję układu DSC w układ sterowania silnikiem Obok montowanej seryjnie przekładni pięcio- lub sześciobiegowej na życzenie dostępna jest również pięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów z funkcją Steptronic i układem sterowania adaptacyjnego. Dostępna na życzenie od połowy roku 2003 dla obu modeli sześciobiegowa sekwencyjna ręczna skrzynia biegów (SMG) oferuje zmianę biegów jak w Formule 1.
Bezpieczeństwo
Na widok filigranowej sylwetki BMW Z4 mało kto przypuszcza, że jest to obecnie jeden z najbezpieczniejszych roadsterów. Ważną rolę odgrywa przy tym karoseria wykonana ze stali o podwyższonej sztywności, pałąki antykapotażowe ze stali szlachetnej, niezwykle sztywne obramowanie przedniej szyby, zagłówki pochłaniające energię uderzenia i niewidoczny z zewnątrz system zderzaków z odkształcalnymi aluminiowymi amortyzatorami uderzeń. Całość uzupełnia najnowsza generacja poduszek powietrznych, reagujących odpowiednio do siły zderzenia.
Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera znacznie podwyższają bezpieczeństwo pasywne. W zależności od siły zderzenia nadmuchiwane są tylko w niezbędnym stopniu. Wysokowydajny system hamulcowy z czterokanałowym układem ABS szybko zatrzymuje BMW Z4. Poduszki powietrzne, napinacze pasów bezpieczeństwa i ograniczniki siły naciągu pasów kontrolowane są przez elektroniczny sterownik. Montowane seryjnie opony z funkcją jazdy awaryjnej o specjalnie wzmocnionych ścianach bocznych nie zapadają się nawet przy całkowitej utracie ciśnienia w oponie i eliminują konieczność nieplanowanej zmiany koła.
Układ CBC, będący kontynuacją technologiczną układu ABS, sprawie, że hamowanie na zakrętach jest jeszcze bezpieczniejsze. Samochód nie zbacza z toru nawet podczas nagłego hamowania.
Dane Techniczne
Silnik
Cylindry 4/ zawory 4
Pojemność w cm 1 995
Skok tłoka / średnica tłoka 90,0 / 84,0
Moc maks. w kW przy obr/min 110 / 6 200
Maks. moment obrotowy w Nm (obr/min) 200 / 3 750
Osiągi
Prędkość maksymalna w km/h 220
Przyspieszenie 0-100 km/h w s. 8,2
Przyspieszenie 80-120 km/h w s. 8,2 / 10,6
Zużycie paliwa
W mieście w l/100 km 10,8
Na autostradzie w l/100 km 5,6
Średnie w l/100 km 7,5
Emisja CO2 w g/km 181
Pojemoność zbiornika paliwa w l. 55
Masa w kg 1520kg
[/img] |
|